Om man er ny i kampsport eller om man har trænet en hel livstid, er der altid en grund til at tage et kig på sit udstyr og få købt eller opdateret grundelementer.

Hvis man kigger i en kampsport udøvers taske, ligner de oftest de fleste andre sportstaskers indhold. Der er dog nogle elementer som du bør have i din taske til Ju Juitsu træning.

  1. En komfortabel gi som passer til din type træning. Det kan være at du har brug for en tynd gi, hvis du let kommer til at svede. Eller måske en kraftig vævet gi, hvis du dyrker BJJ eller Judo. En Budo-Nord Shogun gi er en fornuftig all-rounder gi, som er en medium vævet gi, som man kan ånde i. Den ligger på omkring 1000kr.
  2. Rash guard/ kompressions t-shirt er rigtig god til BJJ træning, da den mindsker risikoen for at få skrammer og suger din sved.
  3. En tandbeskytter kan købes helt ned til 40kr, er en god investering til prisen og du undgår tandskade ved hård sparring.
  4. En skum kniv ligger på omkring 130kr, og er langt mere realistisk både med hastighed og vægt i træning.
  5. Sækhandsker til at træne slagtræning og slagteknik. Ligger på omkring en 275-300kr, og er genial til at undgå slidskader på knoerne.
  6. Et pensum fra din klub, så du kan slå teknikker op under og udenfor træning. Du kan download Shoguns igennem linket!

Hvad du derudover bør have i din kampsports taske

Udover ovenstående som vi anbefaler at have i sin taske til Ju Juitsu, sætter vi følgende til inspiration til jeres egne kampsportstasker.

  •  Notesbog – til hvis du finder nye teknikker og noter til at forbedre din selvforsvar.
  • Svedklud – det sker at det bliver enormt varmt under træning, så for at holde din gi så tør som mulig, så anbefaler vi at man medbringer en svedklud eller et håndklæde.
  • Vandflaske – invester i en plastvandflaske, så du hurtigt kan hydrere dig selv under træning, og ikke skal bruge dyrebar træningstid ude fra dojoen.
  • Skridtbeskytter – hvis man laver gulvkamp og bjj træning, får du glæde af en skridtbeskytter, hvis det går vildt for sig.
  • Overtrækstrøje – i tilfælde af at man kommer til at have inaktivitet i dojoen og at undgå at blive nedkølet.
  • Indendørs fodtøj – undgå at blive kold på fødderne ved inaktivitet ved at have et par klipklappere eller slippers med i tasken